İmplant, diş köküne benzer yapıda, titanyumdan hazırlanmış, çene kemiğine küçük bir operasyon ile yerleştirilen suni diş köküdür. Halk arasında, ekme diş, çakma diş veya vida diş olarak adlandırılır.

Köprü tedavisi ekonomik açıdan implanta oranla daha uygun olsa da bu tedavide 1 diş eksikliği için tam 3 diş yapılmak zorunda kalınıyor. Dolayısıyla bir implant ve bir dişe vereceğiniz ücret ile 3 diş için vereceğiniz ücret arasındaki fark çok büyük olmuyor. Bunun yanında diş eksikliği için kesilen diğer dişler de hastaların zararına oluyor.

İmplantlar titanyum alaşımlardan yapılmaktadırlar. Titanyum çok uzun yıllardır tıp alanında kullanılan son derece biouyumlu bir materyaldir. Diş implantlarının bu zamana kadar vücuda herhangi bir zararı saptanmamıştır.

Diş implantı kemik gelişimi tamamlanmış her yetişkine uygulanabilir. İmplant cerrahisi için üst yaş sınırı yoktur. Çene kemiği miktarı ve kalitesi yeterli olan her yaştaki hastaya implant tedavisi uygulanabilir.

Vücutta iğneler hareket eder, fakat implantlar hareket etmez. Eğer implant çene kemiğine kaynamazsa, çenenin içine düşer. Bu da hasta tarafından önceden anlaşılır.

İmplantlar insan dişi gibidir. İyi bakılırsa uzun yıllar sağlıklı kalırlar ve yaklaşık 25 yıl sorunsuz kullanılırlar.

Sigara ile implant arasında pekte hoş olmayan bir ilişki olduğu doğrudur.Fakat bu günde bir paketten fazla sigara içen hastalardaki risk nedeniyledir, sadece sigara içmek risk sebebi değildir. Bunun yanında dişlere iyi bakmamak, ağız içi hijyeni tam sağlamamakta implant sağlığı için risk oluşturur.

Çene kemiğinin implantı kaldırma durumu yoksa doku rejenerasyonu denilen işlem yapılır. Çene kemiğine, hastanın kemik maddesi alınır ve verilir. Böylelikle kemik oluşumu hızlanır. Bu uygulama sonrası kemiklere implant uygulanır.

İmplant tedavisinin bize sağladığı en büyük avantaj; kısmi dişsiz veya tam dişsiz her hastaya sabit protez yapılmasına imkanı vermesidir.İmplant tedavisinin diğer bir önemli avantajı ise, dişsiz bir bölgeye protez yapılmak istendiğinde komşu dişler üzerinde herhangi bir işlem yapılmamasıdır.

Sitemizde yer alan içerik bilgi amaçlıdır. Bu sitede yer alan bilgiler diş hekimine danışmanın yerine geçmez. Bilgilerin yanlış anlaşılmasından ve buna bağlı olarak doğabilecek sorunlardan sitemiz yasal olarak sorumlu değildir. Tanı ve tedavi için diş hekiminize başvurun. Bu sitede yer alan bilgilerin kullanılmasının sorumluluğu tümüyle kullanıcıya aittir.
Sizi Arayalım
Formu Gönderirseniz KVKK Aydınlatma Metnini
Okumuş ve Kabul Etmiş Sayılırsınız
Bize Danışın